2011年7月22日 星期五

TED Ric Elias:墜機讓我學到的三件事

TED  Ric Elias: 3 things I learned while my plane crashed)


Ric Elias是red Ventures的CEO,在經歷墜機事件後,重新思考人生的定位。

重點節錄
1.All changes in an instant

2.我回想那些事,我想到一個說法 那就是“我收藏的酒都很差” 因為如果酒已成熟,對象也有,我早就把酒打開了。
"I collect bad wines." Because if the wine is ready and the person is there, I'm opening it.

3.花了許多時間和生命中重要的人 討論那些不重要的事。
I regretted the time I wasted on things that did not matter with people that matter.

4.我生命中唯一重要的事 就是成為一個好父親 比任何事情都重要 我人生中唯一的目標 就是做個好父親。
Above all, above all, the only goal I have in life is to be a good dad.


沒有留言:

張貼留言